بررسی اصالت سند مالکیت بصورت آنلاین توسط سازمان ثبت

بررسی اصالت سند مالکیت بصورت آنلاین توسط سازمان ثبت

بررسی اصالت سند مالکیت بصورت آنلاین توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به منظور جلوگیری در کلاهبرداری قراردادهای خرید و فروش ملک، زمین و .. امکان بررسی اصالت اسناد مالکیت را برای همگان فراهم کرد

✅اطلاعاتی که بصورت رایگان از این طریق می‌توانید راجع به اسناد مالکیت ارائه شده به شما، کسب کنید عبارت است از:
🔸مساحت ملک
🔸نوع ملک (خانه یا مغازه یا…)
🔸وضعیت خاص (طلق بودن یا نبودن)
🔸نوع کاربری ملک
🔸بازداشت دارد یا ندارد
🔸رهن دارد یا ندارد
🔸نام مالک
🔸نام خانوادگی
🔸شناسه / شماره ملی مالک
🔸شماره چاپی سند

دفترخانه در موارد بسیاری نیاز به استعلام از سازمان ثبت خواهد داشت که یکی از آنها استعلام ثبت ملک از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. از زمستان ۱۳۹۹ استعلام برای اسناد مالکیت تک برگی که شماره دفتر الکترونیک دارند به صورت آنلاین پاسخ داده می شود. (یعنی پس از ارسال استعلام توسط دفترخانه کمتر از ۱۵ دقیقه پاسخ استعلام دریافت می گردد.)

این استعلام برای زمانی است که شخصی قصد انتقال آپارتمان یا خانه یا ملک خود را دارد که انتقال میتواند شامل: انتقال قطعی، صلح و … باشد.

بررسی اصالت سند مالکیت
بررسی اصالت سند مالکیت

با استعلام از سازمان ثبت موارد زیر مشخص میگردد

  1. مشخص می کند که مالک چه کسی می باشد
  2. میزان سهام مالک چه مقدار است
  3. آیا ملک در رهن می باشد یا خیر
  4. و سایر مشخصات قابل مشاهده در تصویر

 

تصدیق اصالت سند مالکیت

سند مالکیت (تک برگی) انواع ملک و آپارتمان را قبل از انجام هر نوع معامله (و بدون نیاز به استعلام از طریق دفترخانه) می توانید تصدیق اصالت نمایید. برای انجام اینکار وارد وبسایت مربوطه شده و با توجه به راهنما، سند مالکیت را تصدیق اصالت نمایید.

دفترخانه تا قبل از دریافت پاسخ استعلام از سازمان ثبت قادر به تنظیم سند نخواهد بود و پس از دریافت پاسخ، استعلام دریافتی فقط ۳۰ روز دارای اعتبار است.

 

وبسایت موسسه حقوقی شفائی، وکلای برتر تهران با 18 سال سابقه در بررسی و دفاع از پرونده های دعاوی ملکی و سرقفلی در استان تهران | وکیل مشکلات ملکی، وکیل دعاوی سرقفلی، وکیل موجر و مستاجر، وکیل متخصص قرارداد

 

رتبه: 4.8 از 966 رأی