وضعیت مستاجران املاک مسکونی در زمان شیوع بیماری کرونا

وضعیت مستاجران املاک مسکونی در زمان شیوع بیماری کرونا

وضعیت مستاجر ملک مسکونی در دوره بیماری همه گیر کرونا

به جرات می توان گفت با تصمیم گیری های قانونی جدید با ترویج ویروس کرونا و ابتلا مردم به این ویروس، شرایط فعلی جامعه، شرایط فرس ماژور است.

لذا بر اساس شورای امنیت ملی ستادی بنام ستاد مقابله با ویروس کرونا ایجاد شده است که مصوبه های این شورا قانونی و برای همگان لازم الاجراست و به عبارت بهتر از سوی این ستاد مصوبه های بسیاری صادر نمود که یکی از مهمترین آن برای مستاجران املاک مسکونی است که اولین بار در این ستاد در تاریخ هشتم تیر ماه 1399 انتشار یافت ( مصوبه جلسه سی و ششم)

و متعاقب آن چندین مصوبه در تکمیل تعیین تکلیف مستاجران این ستاد انتشار داد که در اولین مصوبه برای مستاجران این شرایط ایجاد شد :

– شرط اول اینکه مستأجر در دوره اجاره فعلی به تعهدات خود عمل کرده باشد و مستأجری که موجب ضرر و زیان مالک شده باشد مشمول این تمدید نمی‌شود.

– شرط دوم در صورتی که مالک در دوره اجاره، قصد فروش ملک را داشته باشد مستأجر باید در مدت دو ماه، ملک را تخلیه کند

– شرط سوم اینکه مستأجر سقف اجاره‌ای که تعیین شده است را قبول نکند

و بر اساس آخرین تصمیم گیری شوای امنیت ملی ستاد کرونا اعلام نمود علاوه بر شرایط قبل

که مستاجران بلافاصله پس از انقضای قرارداد اجاره با افزایش بیست و پنج درصدی و پرداخت آن ( ظرف مدت یک ماه) به موجر قراردادشان به مدت یکسال تمدید می شود .

اما در صورتی که موجر ثابت کند که به عین مستاجره نیاز دارد مستاجر مکلف است که آن را تخلیه نماید. (که اثبات آن در شورای حل اختلاف با تشخیص قاضی رسیدگی کننده است)

 

وضعیت مستاجران املاک مسکونی در زمان شیوع بیماری کرونا : نقل از وکلای موسسه حقوقی شفائی با 19 سال تجربه در رسیدگی و دفاع از پروند های دعاوی ملکی و سرقفلی در استان تهران، وکیل پرونده های ملکی | وکیل سرقفلی تهران | وکیل تنظیم قرارداد | وکیل موجر و مستاجر

رتبه: 4.8 از 966 رأی